black-widow

Alla inlägg den 4 september 2010

Av black-widow - 4 september 2010 21:06

Igår kväll kom min son Kim hit, han va el är sjuk, han har blivit förkyld han oxå, så nu har vi haft de allihopa.

Markus va ju sjuk för några veckor se.

Men som sagt så kom Kim hit och sov här för han ville inte smitta lilla hjärtat, Melissa.

Vi har inte gjort något idag, de har vart en seg dag, det enda som hänt är att vi har ätit väldigt god mat, tyckte jag i varje fall o Kim o Kevin, men som vanligt inte Oliver....va bara tvungen att lägga upp det här.



Ingredienser

12 potatisar

3 msk olivolja

3 paprikor

500 g köttfärs

1 ägg

1 dl ajvar relish

1 1/2 dl vatten

salt och peppar

1 dl matlagningsyoghurt


Gör så här

1. Skala och skär potatisen i bitar. Lägg den på en bakpappersklädd plåt och ringla över 1 msk olivolja. Strö över 1 tsk salt och tillaga mitt i ugnen i 225°C, ca 20 minuter.

2. Skölj, kärna ur och skär paprikan i stora bitar. Blanda paprikan med potatisen när ca 10 minuter återstår av tillagningstiden.

3. Blanda köttfärsen med ägg, resten av saltet och peppar. Blanda i matlagningsyoghurten. Forma till runda biffar.

4. Stek biffarna i resten av oljan ca 3 min per sida.

5. Blanda ajvar relish med vattnet och häll i pannan. Låt biffarna puttra ca 5 min. 6. Servera biffarna med såsen och paprikapotatisen. Bröd och strimlad sallad är gott till.


Smaklig måltid  


 


Nu är vi mätta och belåtna, kollar på en film på 5:an, Kim har knallat iväg till en kompis, men skulle komma tbx senare.

så mycket mer än så här händer de väl inte idag, men jag ska lägga upp några mer bilder  men säger   Ciao.....


       

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Glöm inte tiden

Vad tycker ni?

Jag älskar sommaren och allt som hör till. Vad tycker du är det bästa med sommaren?
 Jordgubbar
 Färsk potatis
 Bada
 Sola
 Värmen
 Glass
 Ljumna sommarkvällar
 Öl
 Vin
  Cider
 Resa
 Träffa vänner
 Träffa nya människor
 Tidiga mornar
 Sovmorgon
 Semester/Sommarlov
 Gå i skogen
 Slippa vinterkläder
 Renovera/Ta igen liggande arbete
 Slappa

Ovido - Quiz & Flashcards