black-widow

Alla inlägg under juni 2010

Av black-widow - 30 juni 2010 23:58

Vad vore man utan vänner?

Vänner som ställer upp när man behöver dom, som hjälper när man inte kan själv...

Ensam är inte alltd stark....

Det är med vänner som med skor, man går bäst med dom gamla...

Jag vet inte hur jag hade klarat mej utan mina vänner, jag älskar mina vänner, dom som är riktiga vänner, vänner ska man va rädd om, vänner som man kan ringa mitt i natten...har du en sån vän ska du va rädd om den, dom växer inte på träd....

Vänner är dom som ställer upp när de blåser snålt, när de blir storm, så finns dom kvar...hoppas du har en sån vän som ställer upp i vått o torrt....

Dom vännerna är guld värda...  

Av black-widow - 30 juni 2010 09:11

Gomorron...

Just nu vet jag inte riktigt vad ja ska göra idag, mer än tvätta och de håller jag redan på med nu..

Jag undrar om det ska vara sånt här väder hela dagen el om de kanske blir sämre, ja regn alltså...el kanske bättre till och med, solsken o värme...men iof tycker jag att det är ganska skönt just nu, det gör inget om det blir en sval dag idag.....


Igår gick jag och barnen till en lekplats och medans dom va på den o lekte så hade jag tatt med mej en filt som ja la ut på gräset o där plaserade jag mej och läste ut min bok, på hemvägen därifrån så blev det en stor härlig mjukglass....


Vilken värme det va igår då, de va så varmt så igår fick fläkten gå igång o i barnens rum va det som en bastu, så dom fick ha fläkten i natt i sitt rum, hoppas dom kunnat sova...

Orkade inte ens laga mat i den värmen, så det fick bli hämtmat, pizza till barnen o en tonfisksallad till mej, de va väldigt gott, men blev lite förvånad, inte brukar det väl vara oliver i tonfisksallad?? Och inte va de lite heller, ja räknade dom 32 stycken va det, jag hatar oliver.....jaja, vilket fall som helst va salladen god och jag blev proppmätt....

Efter den värme som vart igår så blev de ösregn igårkväll, det var ganska behövligt, tror det har regnat endel i natt också.....


Nu är det dax för tvättstugan igen, men vi kanske höres under dagen....

Ha en underbar onsdag, de ska jag  

Av black-widow - 29 juni 2010 15:09

Underbara Smögen, önskar jag va där nu...Men utan både bil och ekonomi som tillåter det så blir det ingen Smögen i år heller...

Blir deppig bara ja tänker på de, älskar verkligen Smögen...undrar om man kan längta sej sjuk till något ställe, i så fall kommer jag bli sjuk ganska snart...

Det är som om kusten har någon magisk sugningskraft på mej.....

Har jag levt något tidigare liv måste det ha varit vid en kust, kanske västkusten för det är ju just där som jag önskar att jag va....

Önskar jag förstod hur jag fixade de där med bilder, då skulle jag lägga upp några, men det kommer väl så småning om det med....

Kusten är som ni säkert förstått nu, något som står mej väldigt varmt om hjärtat, så de lär va ett ämne som jag kommer att återkomma om många gånger...

Nu ska jag och barnen försöka ta oss ut en stund innan det blir städning för hela slanten här...


Soliga och varma hälsningar från Skara...

Av black-widow - 29 juni 2010 13:45

Är ju även farmor till en underbar liten tjej  , hon är bara 2 månader än, men så söt o underbar  Melissa heter underverket. Just nu är Melissa på semester med sin mamma och mormor, hon har varit i Småland nga dagar, men nu är hon nog på Ostkusten i Oskarshamn o bor på hotell, inte dåligt det, bara 2 månader men redan bott på hotell.

På tordag kommer lilla    hem igen efter sin semester, längtar till torsdag  


Ja det va väl allt för den här gången....

Ha de gott!!

Av black-widow - 29 juni 2010 12:11

Idag känner jag mej lite hängig och nere, känns inte så kul....

Igentligen vet jag ju varför, men vill helst inte tänka på de, men det är ju naturligtvis en kille det handlar om, det är väl oftast de det handlar om när man är lite nere el?...

Det finns inget jag kan göra för att ändra på min situation heller i fråga om personen...


Hur gör man om man blir kär i någon som man vet att man ALDRIG kan få??

Ja, jag vet inte... Glömmer kanske?

Men hur lätt är det...men det är väl enda sättet, men hur lätt är det om man kanske träffar personen varje dag??


Ena dagen tänker jag att jag ska glömma o gå vidare, och nästa dag hoppas jag fast jag vet att det är omöjligt.....hopplöst, ja vet, men kan inte låta bli ändå...

Känner jag mej själv rätt, så kommer jag vara kär i denna killen tills det antingen rinner ut i sanden, el tills jag träffar någon annan som jag blir kär i, vilket inte känns så lockande just nu....

Men i morgon känns det förhoppningsvis bättre....


Nej, nu hinner jag inte skriva mera, måste ta hand om mitt hem och barn, skriver säkert mera senare.

Kram på er och ha en underbar dag   

Av black-widow - 29 juni 2010 00:16

Några människor kommer in i ditt liv och blåser omkull dig, andra lämnar dig när det blåser som värst.

Men några kommer som en lugn
sommarvind, smyger sig omkring dig som en skön filt.

De kan vara borta
under långa tider, men kommer alltid tillbaka. ......

Tag vara på dessa
människor, det är de som hjälper dig genom stormarna ♥

Av black-widow - 28 juni 2010 22:57

Fy, vad jag hatar att vara billös, min bil har rasat. Så typiskt att de ska hända just nu på barnens sommarlov oxå, vi kommer ju ingen stans, inte ens till sjön och bada...

Vad gör man då?

Ja säg det, har inte lyckats lista ut det än, buss är ju ett allternativ, man de är svårt att komma till en badplats med buss, och ärligt talat hatar jag att åka buss, men något måste ju göras, barnen kan ju inte sitta hemma hela sommarlovet, frågan är bara vad o hur!!


Nej, nu ska jag kolla på Sex and the city o fundera vidare på hur jag och barnen ska komma någonstans i sommar! Tjao...

Av black-widow - 28 juni 2010 20:47

Hejsan på er....Jag är nybörjare på det här, men tyckte det va på tiden att jag börjde blogga, alla andra har ju en blogg, så här är jag.

Vem är jag då, jo en singel mamma från skara, som kommer dela av mej av mina tankar o funderingar här på min blogg. Det va väl allt för den här gången, men hoppas ni kommer att titta in ibland i mellan åt. Kram på er.....

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<<
Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Glöm inte tiden

Vad tycker ni?

Jag älskar sommaren och allt som hör till. Vad tycker du är det bästa med sommaren?
 Jordgubbar
 Färsk potatis
 Bada
 Sola
 Värmen
 Glass
 Ljumna sommarkvällar
 Öl
 Vin
  Cider
 Resa
 Träffa vänner
 Träffa nya människor
 Tidiga mornar
 Sovmorgon
 Semester/Sommarlov
 Gå i skogen
 Slippa vinterkläder
 Renovera/Ta igen liggande arbete
 Slappa

Ovido - Quiz & Flashcards